Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

O przedszkolu

Trochę historii …

Placówka nasza istnieje już od 1971 roku. Powstało wówczas Przedszkole Zakładów Przemysłu Dziewiarskiego „Wola”. Placówka liczyła cztery oddziały dla 120 dzieci. W 1989 roku uruchomiono działalność drugiej części przedszkola. Od tego czasu było to już przedszkole ośmiooddziałowe dla 240 dzieci. Rok 1993 to rok kolejnych zmian. 1 września utworzono bowiem miejską jednostkę organizacyjną pod nazwą Publiczne Przedszkole Nr 10, która w roku 2000 stała się jednostką budżetową. Od 1 maja 2008 roku nasza placówka zmieniła nazwę na: Publiczne Przedszkole nr 10 "Pod Słoneczkiem" w Zduńskiej Woli.

Obecnie

Obecnie przedszkole dysponuje 8 salami zajęć oraz dwoma salami do zabaw muzyczno- ruchowych, w których funkcjonuje 8 grup dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Kolorowe sale zajęć wyposażone w nowoczesne meble, kąciki zainteresowań, zabawki, sprzęt nagłaśniający, instrumenty muzyczne, tablice multimedialne, różnorodne pomoce dydaktyczne. Sale gimnastyczne są bardzo dobrze wyposażone w sprzęt do różnego rodzaju ćwiczeń ruchowych, rytmicznych i korygowania wad postawy. Dumą placówki są dwie bogate garderoby dziecięce, w których znajdują się kostiumy i rekwizyty do układów rytmiczno - tanecznych, ruchowych oraz spektakli teatralnych.

Dzieci z naszego przedszkola uczestniczą w różnych zajęciach rozwijających zdolności twórcze i artystyczne, które są aranżowane przez nauczycielki. Przedszkole zapoznaje także wychowanków z kulturą innych czasów i regionów. w tym celu współpracuje z różnymi instytucjami np.: domami kultury, Muzeum Historii Miasta, ZHP. Przedszkolaki bardzo często uczestniczą w życiu kulturalnym regionu pokazując swój dorobek artystyczny na scenach miasta, powiatu i województwa, a tym samym kreują pozytywny wizerunek przedszkola.
Warto pamiętać, że przedszkole stwarza możliwości do współpracy nie tylko z rodziną, ale również z instytucjami lokalnymi: domami kultury, muzeum, zakładami pracy, mediami - radio, TV i prasą.

Cała zbiorowość przedszkolna swoją aktywną postawą pomaga zaistnieć najpierw dziecku w grupie rówieśniczej, a następnie placówce w środowisku lokalnym. Ma to istotne następstwa zarówno w dalszym życiu dziecka, jak i funkcjonowaniu przedszkola.

W przedszkolu pielęgnowane są wieloletnie tradycje, do których należą: festyny rodzinne, Festiwal Piosenki Dziecięcej ”Przedszkolna Nutka”, uroczystości przedszkolne związane ze Świętami Bożego Narodzenia, Świętem Babci i Dziadka, Dniem Dziecka, Dniem Przedszkolaka, Dniem Przedszkola, organizacja „dni kolorowych” oraz dni z kalendarza świąt nietypowych choćby: Dzień Misia, Dzień Drzewa, Dzień Zdrowia, Dzień Jabłka, Dzień Sportu i wiele innych.

Naszym atutem jest ogród przedszkolny wyposażony w bezpieczny i atrakcyjny sprzęt sportowo - rekreacyjny będący odpowiednim miejscem do aktywności ruchowej oraz organizowania imprez plenerowych. W ogrodzie tym utworzony został punkt dydaktyczny służący poszerzeniu działań przyrodniczych, które prowadzone są przez przedszkole w oparciu o wcześniejsze nasadzenia i instalacje w innej części ogrodu. W punkcie dydaktycznym powstały stanowiska badawcze, w których prowadzone są zajęcia dydaktyczne oraz zabawy na podstawie programu pod nazwą „Słoneczna Akademia".
Ponadto przedszkole posiada Salę Doświadczania Świata, czyli specjalnie wyodrębnione pomieszczenie, wyposażone w urządzenia stymulujące rozwój zmysłów. Zajęcia odbywają się tutaj w bezpiecznym i komfortowym otoczeniu, gdzie za pośrednictwem efektów świetlnych oraz łagodnych wibracji pobudzane są podstawowe zmysły dziecka. Pobyt w sali wzbogaca dotychczasowe doświadczenia przez dostarczanie dzieciom różnego rodzaju bodźców, które są przez nich poznawane, badane i kontrolowane za pomocą wszystkich zmysłów. W przyjemnej atmosferze pełnej akceptacji i relaksu dzieci same wybierają bodźce, których w danej chwili potrzebują. Sygnały odbierane są przez zmysły, a następnie dostarczane do układu nerwowego, co wpływa na poprawę stanu.

Pomoc Psychologiczno-Pedagogiczna

Nasze przedszkole udziela dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w ramach której podejmowane są działania przez nauczycieli oraz specjalistów na terenie przedszkola w celu zapewnienia dziecku optymalnych warunków do rozwijania jego umiejętności. Aby pomoc była właściwie skierowana - nauczyciele systematycznie prowadzą obserwacje pedagogiczne, na podstawie których określają oni zakres pomocy potrzebnej danemu dziecku. Logopeda przeprowadza natomiast przesiewowe badania mowy i kwalifikuje dzieci wymagające wsparcia w zakresie rozwoju mowy.

Dzieci, które wykazują pewne trudności w opanowywaniu podstawowych umiejętności zostają objęte oddziaływaniami dostosowanymi do ich indywidualnych potrzeb oraz możliwości.

Pomoc psychologiczno - pedagogiczna jest bezpłatna i dobrowolna.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna może być również udzielana rodzicom oraz nauczycielom.

Pomoc dla rodziców może odbywać się w postaci: nauczyciel - rodzic, dyrektor – rodzic, logopeda/pedagog specjalny – rodzic i polega ona na:

  • wspieraniu rodziców w ich codziennych działaniach opiekuńczo - wychowawczych;
  • przekazywaniu informacji o przebiegu rozwoju dziecka i wspomaganie rodziców w przezwyciężaniu ewentualnych trudności w tym zakresie (rozmowy z nauczycielami, konsultacje logopedyczne);
  • w razie potrzeby kierowaniu rodziców do innych instytucji wspierających rodzinę.

Pomoc dla nauczycieli  może odbywać się w postaci: nauczyciel - nauczyciel, nauczyciel - dyrektor, nauczyciel – logopeda/pedagog specjalny i polega ona na:

  • wzajemnym wspieraniu się nauczycieli w skutecznym pełnieniu czynności wychowawczo - edukacyjnych;
  • ciągłym podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, w celu doskonalenia oddziaływań prowadzonych z dziećmi.

DROGI RODZICU!!!!

Co powinno zaniepokoić w rozwoju dziecka?

  • nieumiejętność wchodzenia w role społeczne podczas zabawy, nie rozumie, dlaczego inne dzieci „udają” np. panią nauczycielkę, mamę czy tatę,
  • bez wyraźnego powodu agresywne zachowanie w stosunku do innych dzieci czy osób dorosłych, np. bije czy kopie rówieśników, używa brzydkich wyrazów, choć wie, że nie należy tego robić,
  • duża nieśmiałość w kontaktach z otoczeniem,
  • nagłe objawy stresu i nerwicy,
  • trudności w skupieniu uwagi i zaburzenia zachowania,
  • brak zainteresowania nawiązywaniem kontaktów z rówieśnikami,
  • preferowanie kontaktów z osobami dorosłymi,
  • pojawienie się specyficznych ruchów ciała, np. machanie rączkami, kołysanie/kiwanie się, kręcenie się/chodzenie w kółko,
  • nieprawidłowe formy nawiązywani kontaktu z rówieśnikami (np. poprzez przeszkadzanie w zabawie),
  • przedmiotowe traktowanie innych dzieci podczas zabawy (kolega nie jest podmiotem zabawy tylko „narzędziem”, które jest potrzebne do zabawy),
  • wszelkie sygnały świadczące o braku lub niedostatku empatii oraz problemach z odczytywaniem sygnałów społecznych,
  • brak wzajemności w relacjach społecznych,
  • sztywne zafascynowaniem: wybranymi osobami, bohaterami bajek, zwierzętami, kolekcjami przedmiotów,
  • duży zasób słów przy niewspółmiernym rozumieniu ich znaczenia,
  • nadmierne przywiązanie do rutyn,
  • specyficzne/wąskie uzdolnienia i zainteresowania np. budowa maszyn i urządzeń, analiza rozkładów jazdy, zagadki matematyczne, wyniki rozgrywek sportowych.
  • brak reakcji na mowę, ignorowanie jej,
  • mowa uboga, częste posługiwanie się gestami zamiast słowami,
  • mowa skąpa, niegramatyczna, uzupełniana gestem, ubogie słownictwo, zbyt wolne lub zbyt szybkie tempo.