Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

zabawy konstrukcyjne

W przeciwieństwie do zabaw ruchowych – zabawy konstrukcyjne na ogół przebiegają w dużym skupieniu i spokoju ruchowym. Zabawy konstrukcyjne, polegające na wytwarzaniu przez dziecko różnych przedmiotów z różnego materiału, a więc na budowaniu, lepieniu, majsterkowaniu przy użyciu piasku, klocków, patyków, szyszek, kamieni, pudełek, papieru itp. – należą do ulubionych zabaw małych przedszkolaków. Zabawa konstrukcyjna pobudza je bowiem do samodzielnego myślenia i działania, daje przyjemność estetyczną a przy okazji wzbogaca spostrzegawczość, umiejętność realnej oceny sytuacji, wiedzę o konkretnych przedmiotach, orientację w przestrzeni, jak i wyobraźnię i fantazję.

  1. "Na lotnisku"
    (pomoc: klocki). Rodzic zachęca dziecko do zabawy tematycznej Na lotnisku. Dziecko buduje z różnego rodzaju klocków samoloty. Nadają im nazwy i uzasadnia, dlaczego właśnie tak chcą je nazwać. Następnie buduje z klocków hangary (garaże) dla samolotów. Dalszą część zabawy wymyśla samodzielnie.
  2. „Zamek”.
    Dziecko buduje z klocków plastikowych. Dodatkowo może budować elementy z kolorowych kubeczków plastikowych bądź pudełek papierowych. Wszystko według jego wyobraźni.
  3. „Moje miasto”- stworzenie makiety.
    (pomoc: gazety, pudełka, nakrętki) 
    Modelowanie kształtu domów, pojazdów, przedmiotów poprzez ugniatanie, skręcanie kartek papieru, a następnie łączenie elementów w całość za pomocą taśmy samoprzylepnej. Można również dołączyć dodatkowe elementy, tj.: pudełka po zapałkach, nakrętki itp.
  4. "Metro".
    (pomoc: dwa lub trzy duże kartony, kredki, papier kolorowy, klej, taśmy samoprzylepne, nożyczki, zdjęcia przedstawiające warszawskie metro)
    Rodzic pokazuje zdjęcia warszawskiego metra. Rozmawia z dzieckiem na jego temat. Następnie proponuje wykonanie tunelu metra z kartonów. Pomaga dziecku w łączeniu pudeł za pomocą taśmy klejącej. Zachęca do ich ozdobienia według własnych pomysłów. Kiedy tunel będzie już skończony, dziecko zamienia się w pociągi i przejeżdża tunelem z jednej stacji na drugą (przechodzi na czworakach lub pełza).
  5. "Budujemy mosty".
    (
    pomoc: klocki, małe samochody, niebieska krepina, tektura)
    Rodzic  układa na dywanie kawałek niebieskiej krepiny – rzekę. Obok ustawia pudełko z klockami oraz tekturę. Z jednej i z drugiej strony rzeki umieszcza małe samochody. Proponuje dziecku budowę mostów. Dziecko wykonuje zadanie według własnego pomysłu.
  6. "Budki lęgowe dla ptaków".
    Dziecko buduje z klocków budki lęgowe dla ptaków. Dziecko podaje nazwę ptaka, dla którego zbudowało budkę.
  7. ,,Wiejskie gospodarstwo”.
    Budowanie z wykorzystaniem wszystkich dostępnych rodzajów klocków.
  8. ,,Domki”.
    Tworzenie budowli dla ludzi lub określonych zwierząt wg własnych innowacyjnych pomysłów bądź odwzorowywanie wg instrukcji.
  9. ,,Moja miejscowość”.
    Budowanie  z klocków różnej wielkości budowli przypominających te , które znajdują się w ich najbliższej okolicy
  10. "Transport”.
    Budowanie z różnego rodzaju materiałów np.: pudełek tekturowych bądź np. rolek po papierze wszelkiego rodzaju konstrukcje związane z pojazdami; garaże, ory kolejowe, stacje, ulice, porty, lotniska. Mogą również poszerzyć zakres budowy o hotele, domy itp.