Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5- 6 letnich
6.30 – 8.00 - dyżur - działalność zabawowa dzieci,
Podstawa programowa (8.00- 13.00)
8.00 – 9.00 - zabawy swobodne wynikające z potrzeb dzieci oraz prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym (zabawy oddechowe, słuchowe, gramatyczne, ortofoniczne itp.), zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań, zestaw ćwiczeń porannych, czynności higieniczne,
9.00 – 10.00 - śniadanie i pierwsze zajęcie edukacyjne organizowane i prowadzone przez nauczycielkę,
10.00 – 11.00 - drugie zajęcie edukacyjne prowadzone przez nauczycielkę, pobyt dzieci na świeżym powietrzu: spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
11.00 – 12.00 - pobyt dzieci na świeżym powietrzu: gry, zabawy ruchowe, sportowe, badawcze i obiad,
12.00 – 13.00 - zabawy relaksacyjne (czytanie bajek, słuchanie bajek z CD, słuchanie muzyki itp.), zabawy korekcyjno-kompensacyjne, praca indywidualna (ćwiczenia słuchowe, ortofoniczne, graficzne),
13.00 – 14.00 - zabawy dydaktyczne o charakterze ćwiczeń utrwalających, czynności samoobsługowe, higieniczne i podwieczorek,
14.00 – 15.00 - zabawy rytmiczno-ruchowe, taneczne, gry dydaktyczne, zajęcia dodatkowe poza podstawą programową, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym,
15.00 – 16.30 - dyżur, działalność zabawowa dzieci, zabawy dowolne dzieci według zainteresowań, zabawy swobodne wynikające z potrzeb dzieci,
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 4-letnich (bez leżakowania)
6.30 – 8.00 - dyżur - działalność zabawowa dzieci, zabawy swobodne dzieci wynikające z potrzeb dzieci,
Podstawa programowa (8.00- 13.00)
8.00 – 9.00 - zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań, prace porządkowo–gospodarcze i hodowlane, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, zestaw zabaw porannych, czynności higieniczne i samoobsługowe,
9.00 – 10.00 - śniadanie i zajęcia edukacyjne, organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju,
10.00 – 11.00 - pobyt na świeżym powietrzu: spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, sportowe, rekreacyjne, prace porządkowe, ogrodnicze, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych,
11.00 – 12.00 - zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań, indywidualne i grupowe, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym, prace indywidualne i grupowe, czynności higieniczne i samoobsługowe, obiad,
12.00 – 13.00 - relaks – słuchanie muzyki, opowiadanie lub czytanie bajek,
13.00 – 14.00 - zabawy dydaktyczne, zabawy utrwalające, czynności higieniczne i samoobsługowe, podwieczorek,
14.00 – 15.00 - zabawy rytmiczno-ruchowe, taneczne, gry dydaktyczne, zajęcia dodatkowe poza podstawą programową,
15.00 – 16.30 - dyżur, działalność zabawowa dzieci, zabawy dowolne dzieci według zainteresowań, zabawy swobodne wynikające z potrzeb dzieci, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym,
Ramowy rozkład dnia dla dzieci leżakujących
6.30 – 8.00 - dyżur, zabawy w kącikach tematycznych, zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań, kontakty okolicznościowe i indywidualne wynikające z potrzeb dzieci,
Podstawa programowa (8.00- 13.00)
8.00 – 9.00 - zabawy dowolne, zabawy dydaktyczne, ortofoniczne, oddechowe, ze śpiewem, prace porządkowo – gospodarcze i hodowlane, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, czynności higieniczne i samoobsługowe, zabawa ruchowe, ze śpiewem,
9.00 – 10.00 - śniadanie, zajęcia edukacyjne, organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju,
10.00 – 11.00 - pobyt na świeżym powietrzu - spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, sportowe, rekreacyjne, prace porządkowe, ogrodnicze, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych,
11.00 – 12.00 - zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań, indywidualne i grupowe, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym, czynności higieniczne i samoobsługowe, obiad,
12.00 – 13.00 - leżakowanie - słuchanie, opowiadanie lub czytanie bajek,
13.00 – 14.00 - leżakowanie - słuchanie muzyki relaksacyjnej, klasycznej, odgłosów przyrody, czynności higieniczne i samoobsługowe, podwieczorek,
14.00 – 15.00 - zabawa ruchowa, zabawy utrwalające o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym. zabawy dowolne lub zorganizowane z inicjatywy dzieci, kontakty indywidualne,
15.00 – 16.30 - dyżur, zabawy w kącikach tematycznych, zabawy swobodne według zainteresowań, gry edukacyjne, planszowe z małym zespołem, rozchodzenie się dzieci,