Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

zabawy muzyczne i taneczne

Taniec to nie tylko wspaniała zabawa, wpływa także pozytywnie na kondycję psychofizyczną dzieci, rozwija ich osobowość oraz postawy wychowawcze. Taniec i towarzysząca mu muzyka podnosi ilość „endorfin” czyli „związków przyjemności” we krwi, co zwiększa naturalną radość i stwarza nastrój zadowolenia. Dzieci uczą się współdziałać z rówieśnikami i wyrażać własne potrzeby. Odnajdują swoje miejsce w grupie. Taniec kształtuje w dzieciach ich pozytywne cechy charakteru. Dzieci uczą się cierpliwości, systematyczności oraz samodyscypliny. Nauka kroków, układów tanecznych rozwija również pamięć dzieci (głównie pamięć ruchową), uczy myślenia, spostrzegawczości. Wpływa pozytywnie na koncentrację, orientację, koordynację wzrokowo – ruchową oraz refleks. Podczas tańca wszechstronnie rozwijana jest sprawność ruchowa. Dzieci uczą się świadomego panowania nad własnym ciałem, kształtują precyzję oraz koordynację ruchową. Taniec nadaje ciału lekkości, sprężystości, gibkości, płynności oraz skoczności.

  1. „Murzynek malutki”-  pląs.
    Murzynek malutki oczka ma błyszczące (pokazujemy na oczka)  
    Kręcą mu się loczki, (pokazujemy na włoski zakręcając je)
    do góry sterczące. (postawiamy je)
    Buzia cała czarna jak ta czekolada (pokazujemy buzie)
    Murzynek malutki po murzyńsku gada.
    Filifili fa, filifili fa
    Filifili fa, filifili fa
    Choć do mnie Murzynku, daj mi rączki swe
    Zrobimy kółeczko, zabawimy się. (robimy kółeczko)
  2. Aktywne słuchanie muzyki Antonia Vivaldiego "Cztery pory roku - Wiosna” (pomoce: zielony kawałek materiału, kolorowy papier, nożyczki).
    Dziecko wycina różne kwiaty z kolorowego papieru i układa je na dużym zielonym kawałku materiału. Podczas zabawy wchodzi w rolę wiosennego wiatru, który pojawił się nad majową łąką. Dziecko chwyta kawałek materiału i unosi go w górę. Ilustruje muzykę następującym ruchem: fragment wykonany głośno: dziecko porusza materiałem w taki sposób, aby kwiatki podskakiwały wysoko; fragment wykonany cicho: dziecko delikatnie porusza materiałem, w taki sposób, aby kwiatki podskakiwały niezbyt wysoko.
  3. "Jesteśmy Polakami!" - zabawa rytmiczna.
    Prezentujemy dziecku prosty rytm wraz ze słowami: Jesteśmy Polakami! Dziecko przedstawia go w podany sposób: wyklaskuje, wytupuje raz jedną nogą, raz drugą nogą, naprzemiennie, uderza dłońmi o podłogę, uderza dłońmi o kolana itp. Może również podawać własny sposób rytmizowania tego tekstu.
  4. "Zabawa na powitanie" - zabawa rytmiczna.
    Rodzic siedzi na przeciwko dziecka i wita się z nim, wypowiadając słowa powitania sylabami i jednocześnie wykonując określone ruchy: "Dzień" – klaszcze nad głową, "do" – uderza rękami o uda, "bry" – klaszcze w dłonie przed sobą, 
  5. Butelkowe rytmy” – zabawa rytmiczna.
    Osoba prowadząca na swoich butelkach wystukuje rytmy np.: trzy uderzenia o podłogę, dwa uderzenia butelka o butelkę, jedno uderzenie w podłogę i jedno butelka o butelkę itp. Dziecko je powtarza. Następnie zachęcamy je, aby samodzielnie wymyśliło kolejny rytm, który za nim powtarzamy.
  6.  "Jakie odgłosy wydaje deszcz?" - zabawa ruchowo - rytmiczna.
    Dziecko wspólnie z rodzicem wypowiada rymowankę Iwony Fabiszewskiej:    

    "Plim, plim, plam" -  uderza palcami o podłogę,
    "lecą krople z nieba" - opuszcza powoli ręce, poruszając  jednocześnie palcami,
    "Plim, plim, plum" - uderza palcami o podłogę,
    "więcej ich nie trzeba" - uderza dłońmi o kolana,
    "Plim, plim, plam"  - uderza palcami o podłogę,
    "na słońce czekam" - klaszcze w dłonie,
    "Plim, plim, plum" - uderza palcami o podłogę,
    "dość już deszczu mam" - układa dłonie na kolanach.